28 października 2016 Udostępnij

Co się dzieje z organizmem, gdy jest zakwaszony?

Zakwaszenie organizmu

Nasza wątroba ma bardzo duże możliwości, jeśli chodzi o proces regeneracji. To taki narząd, który nawet w przypadku dużego wyniszczenia może odzyskiwać swoją sprawność. Wyjątkiem będzie marskość, gdy zmiany są już nieodwracalne. Pierwszym krokiem przy zakwaszeniu organizmu będzie przyjrzenie się własnej diecie. Należy usuwać produkty, które mogą wpływać na nas niekorzystnie a więc mięso, fast food, kawę, chipsy, alkohole czy nikotynę, słodycze i sól ( Sprawdź skład kapsułki ProDeacid ). Dotychczasowe nawyki żywieniowe musimy zmienić.

Trzeba między innymi spożywać odpowiednią ilość płynów każdego dnia około 2-3 litry dziennie płynów neutralnych. Duże działanie alkalizujące będą miały warzywa takie jak szparagi, pietruszka, świeży szpinak, brokuły, czosnek, cebula, stewia, oliwa z oliwek, kasza jaglana.

Odkwaszenie organizmu

Jeśli ktoś nie wyobraża sobie życia bez kawy nie musi z niej rezygnować. Warto zastąpić ten zakwaszający nawyk zdrowym odpowiednikiem. Prebiotyczne kawy są rozwiązaniem dla tych, którzy od kofeiny są uzależnieni a to ona jest przyczyną wypłukiwania magnezu z organizmu. Są to kawy, które mają wiele magnezu a także cenny dla nas błonnik, który będzie tworzył w żołądku i jelitach powłokę ochronną, która ma cenne minerały. Dodatkowo zawiera również polifenole z granatu, które wpływają na serce oraz pracę układu krążenia, hamują procesy starzenia. Jedna filiżanka takiej kawy będzie miała tyle minerałów co 100 gram warzyw.

Kwasy w orgnizmie

Jak odkwasić organizm

Stres wpływa na napięcie mięśni i spłyca oddech. Jeśli będzie ciągle się pojawiał i nie będzie szans na relaks pojawi się duża ilość substancji kwaśnych w organizmie. Ważny będzie czas na odpoczynek i odpowiedni oddech. Wdech będzie zasilać w energię a wydech to najlepszy sposób na odkwaszenie. Dla relaksu w walce z zakwaszeniem może nam pomóc głębokie oddychanie przeponą.

Ćwiczenia tego lepiej nie robić po większym posiłku. W pozycji leżącej albo siedzącej układamy ręce na brzuchu i na przemian wykonujemy wolne i głębokie wdechy kontrolując jak pracuje przepona. Jeśli męczą nas migreny i ciągle jesteśmy zmęczeni to znak, że możemy mieć problem z zakwaszeniem i trzeba zacząć szukać rozwiązania tego problemu, by to nasze samopoczucie się w końcu poprawiło.

Michał Sobiech

Redakcja debetomat.pl