28 października 2016 Udostępnij

Jak w prosty sposób walczyć z zakwaszeniem organizmu?

Jak odkwasić organizm?

Gdy mamy do czynienia z organizmem zakwaszonym, w pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad tym, jak wiele korzyści może nam dać rezygnacja ze spożywania mięsa zwłaszcza, jeśli mamy do czynienia z podrobami oraz mięsem czerwonym. Nie wymaga się od nas rezygnacji z produktów mlecznych, często jednak można usłyszeć, że i w ich przypadku konieczne okazuje się umiarkowanie. Szczególnie niebezpieczny jest w tym kontekście nadmiar białka, który sprawia, że w tkankach oraz stawach odkłada się kwas moczowy.

Jak zmniejszyć zakwaszanie organizmu?

Innym sposobem na ograniczenie zakwaszania organizmu jest sięganie po duże ilości owoców i warzyw. Dietetycy zachęcają zwłaszcza do jedzenia tych ostatnich, szczególnie dużą popularnością cieszą się przy tym zielone warzywa liściaste, idealne tak do gotowania, jak i do jedzenia na surowo. Niebezpieczny dla naszego zdrowia okazuje się również makaron i ryż. Warto pomyśleć o alternatywie tak dla jednego, jak i dla drugiego, w czym mogą nam pomóc zarówno ziemniaki, jak i, coraz popularniejsza, kasza jaglana. Jeśli więc sięgamy po produkty, które zakwaszają organizm, w tym samym czasie powinniśmy jeść przynajmniej trzy razy więcej takich, które są zasadotwórcze.

Zdrowa dieta

Odkwaszanie organizmu

Dietetycy uważają, że w procesie odkwaszania organizmu duże znaczenie ma przede wszystkim zmiana naszych nawyków żywieniowych. Spróbujmy więc opanować łączenie produktów kwaśnych ze słodkimi oraz kwaśnych z tłustymi. Ciekawym rozwiązaniem jest też połączenie pokarmów tłustych ze skrobią. Między posiłkami nadal można podjadać, niech będą to jednak owoce, orzechy oraz nasiona.

Zakwaszenie organizmu

Często okazuje się, że wcale nie odżywiamy się źle, pewne niekorzystne nawyki potrafią jednak rujnować nasze zdrowie. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na przygotowywane przez nas sałatki, a także ich sosy. Niejednokrotnie stosujemy w nich ocet, który prowadzi do zakwaszenia organizmu, podczas gdy znacznie lepszym pomysłem może być wykorzystanie w tym celu soku z cytryny. Niebezpieczne okazuje się też odgrzewanie potraw, o których wiadomo, że zakwaszają organizm oraz samo szybkie jedzenie, bez dokładnego gryzienia i nasączania pokarmu śliną. Spore znaczenie ma też to, co jemy wieczorem, priorytetem powinny być więc lekkie posiłki.

Karolina Wójtowicz

Redakcja debetomat.pl